Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

Από τους παλιούς μας Κύκλους (23-1-2011)


 ΟΙ  ΓΕΝΝΑΙΟΨΥΧΟΙ
Μακάριοι ο δεδιωγμένοι νεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ματθ ε΄10

            Από τα πιο θλιβερά χαρακτηριστικά, που έχει να παρουσιάσει μια κοινωνία. Η «δίωξη», με οποιονδήποτε τρόπο, των ανθρώπων πού ασκούν δικαιοσύνη, πού ερ­γάζονται την αρετή. Κακό να μη επαινείται, να μη προ­βάλλεται το αγαθό. Χείριστο όμως, το να περιφρονείται η αρετή και τα έργα της δικαιοσύνης. O δίκαιος να μην έχει σύμμαχο την κοινή γνώμη, ενώ ο άδικος, ο ανέντιμος, ο ψεύτης, ο εκμεταλλευτής, να έχει πολλούς συμπαραστάτες! Ένα φαινόμενο κάθε υποβαθμισμένης ηθικά κοινωνίας, έστω κι αν λέγεται πολιτισμένη!
Οι «διωγμοί» των πιστών απλώνονται σ' όλους τους ιστορικούς και γεωγραφικούς χώρους. Και τους αντιμετωπίζουν όλοι οι πιστοί, που θέλουν να ζουν με συνέπεια, χωρίς συμβιβασμούς, την χριστιανική ζωή. Είναι οι διωγμοί πού γίνονται με όπλα τον χλευα­σμό, την ειρωνεία, την συκοφαντία, την περιφρόνηση, τον παραμερισμό και την περιθωριοποίηση του πιστού, την σπίλωση της αξιοπρέπειας του, την διαστροφή των προ­θέσεων του, το διασυρμό του.
            Και οι λόγοι αυτού του ανίερου διωγμού; Πώς δικαιολογείται αυτή ή μανία καταδιώξεως στους ανθρώπους του Θεού; Ο Κύριος μας δίδει την απάντηση εις Ιωάν. ιζ' 14: «... κόσμος μίσησεν ατούς, τι οκ εσν κ το κόσμου, καθς γ οκ εμ κ το κόσμου». Πώς να ανεχθεί ο υποκριτής, ο ασυνείδητος, ο αριβίστας, ο κακοποιός, τον ευσυνείδητο, τον τίμιο, τον εργά­τη της αρετής; Πώς να παραδεχθεί ο εγωιστής, ο ανήθι­κος, ο φαύλος, τον ηθικό, τον ταπεινό, τον ενάρετο, τον αγωνιστή του καλού; Γίνεται πρόσκομμα στους σκοπούς του, εμπόδιο στη φαύλη ζωή του, έλεγχος ζωντανός στις παρανομίες του. Γι’ αυτό αγωνίζεται να τον παρασύρει στους δικούς του σκολιούς δρόμους. Κι όταν δεν το καταφέρνει με τα λόγια και την πειθώ, χρησιμοποιεί τη βία, τις πιέσεις, τις «διώξεις».
Αξιοπρόσεκτη η αιτιολογία «νεκεν δικαιοσύνης». Το «νεκεν δικαιοσύνης» είναι προϋπόθεση της μα­καριότητας. «Μακάριον γρ ς ληθς τ νεκεν το Κυρίου διώκεσθαι...». Είναι αληθινή ευτυχία να διώκεσαι για το Χριστό, επειδή είσαι τηρητής του νόμου Του και της δικαιοσύνης Του.
«Ατν», των γενναίων, των ανδρείων, που εμμέ­νουν και επιμένουν στην έπαλξη του ιερού χρέους, είναι κληροδότημα « βασιλεία τν ορανν». Από τη βασι­λεία των ουρανών αποκλείονται οι δειλοί, οι ριψάσπιδες, οι ηττοπαθείς, οι ανακόλουθοι, οι καιροσκόποι, οι υποχω­ρητικοί στις απαιτήσεις των άλλων, με θυσία των άρχων τους. Αυτοί δεν είναι οι μακαριστοί κληρονόμοι της ουράνιας βασιλείας.
Ψέματα ασύστολα, συναλλαγές ύποπτες, δωροδο­κίες, εκβιασμοί, καπηλεία ιερών και οσίων, εγκλήματα για λόγους «τιμής», εγκλήματα για λίγο χώμα γης... είναι το καθημερινό ρεπορτάζ από τη σύγχρονη κοινωνική ζωή. Μέσα σ' αυτό το γενικό ξεχαρβάλωμα, ο πιστός με τα ιδανικά και τις ηθικές αρχές του, προκαλεί, γίνεται στό­χος πολεμικής. Κι έρχονται τα τραγικά διλήμματα: Πόσο θ' αντέξω; Μόνος εγώ θα ανθίσταμαι στο καταλυτικό ρεύμα; Ως πότε θα είμαι ο αδιόρθωτος ιδεολόγος;
«Δεν γεννήθηκα ήρωας, άνθρωπος γεννήθηκα», ή­ταν η πρόχειρη απάντηση ενός χλιαρού Χριστιανού, για να δικαιολογήσει την έλλειψη σταθερότητας στις αρχές του. Αλλά, ξέχασε ότι «οι ήρωες δεν γεννώνται· οι ήρω­ες γίνονται», αναδεικνύονται μέσα στο συνεχές κονταροκτύπημα με τον εχθρό, όποια μορφή κι αν έχει. Χρειάζε­ται όμως, ο πιστός να διαθέτει πνευματική παλικαριά, όχι τυχαία.. Χρειάζεται να έχει πιστέψει βαθιά, ότι υπερασπίζεται «εδάφη ιερά» και ότι σ' αυτόν τον πόλεμο «πίσω από κάθε φυγή, κρύβεται ένας θάνα­τος».Μόνον όσοι διαθέτουν ψυχές νευρωμένες από τον δυναμισμό μιας ζωντανής πίστης, μπορούν να γίνουν και να μείνουν «αντιστασιακοί» στην αμαρτίαΚυριακή  23 Ιανουαρίου 2011  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου