ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΓΡΑΠΤΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ (Ιακ. ε΄ 19-20) .
Είναι
χρέος μας η ιεραποστολή. Ο απ. Παύλος, φλεγόταν για την επιστροφή στο Χριστό
των ομοεθνών του, σε σημείο, που να λέει: «θα ευχόμουνα να χωρισθώ εγώ ο ίδιος
από το Χριστό και να γίνω ανάθεμα, εάν ήταν δυνατόν με την καταδίκη μου αυτή να
σωθούν οι κατά σάρκα αδελφοί μου». Πόσο μάλλον εμείς πρέπει να φλεγόμαστε και
να εργαζόμαστε για την επιστροφή των πλανεμένων και παρεκτρεπομένων αδελφών
μας; Και μάλιστα όταν με αυτούς
αποτελούμε ένα σώμα: Του Χριστού και της Εκκλησίας;

Κατά τους ερμηνευτές η επιστολή αυτή του
Ιακώβου σαν κίνητρο και αφορμή για να γραφεί, είχε το ενδιαφέρον του και την
αγάπη του για την επιστροφή των πλανηθέντων από την αλήθεια Χριστιανών. Γι
αυτό με πολλή λεπτότητα σημειώνει: «πολλὰ γὰρ πταίομεν ἅπαντες» (Ιακ γ΄2).
Είναι συμφέρον μας η ιεραποστολή
α)
Όσον εξαγιάζεται το περιβάλλον μας, τόσο κι εμείς προφυλασσόμαστε από πτώσεις και
παρεκτροπές. Και όπως είναι αδύνατο να μη λερωθεί κανείς πιάνοντας κάρβουνα,
έτσι είναι αδύνατο να μείνει κανείς ακηλίδωτος και να μην παρασυρθεί από το
περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει και κινείται. Και εάν σήμερα τόσος θόρυβος
γίνεται για τη μόλυνση του φυσικού περιβάλλοντος και προτείνονται τόσα μέτρα για
την εξυγίανση του, πολύ περισσότερο πρέπει να γίνει αυτό για την εξυγίανση από τη
μόλυνση του πνευματικού περιβάλλοντος από την αμαρτία. Το χρέος μας συνεπώς, αλλά
και το πνευματικό μας συμφέρον, μάς επιβάλλουν ν' ανασκουμπωθούμε, σε μία όσο το
δυνατό μεγαλύτερη προσπάθεια για τη διάδοση του Ευαγγελικού μηνύματος στους
αμαρτάνοντας και παρεκτρεπομένους.
β)Αλλά
υπάρχει κι ένας επί πλέον λόγος, που μας επιβάλλει την υποχρέωση που έχουμε για την επιστροφή των
πλανωμένων και παρεκτρεπομένων αδελφών μας. Κατά τους ερμηνευτές: το «καλύψει πλῆθος ἁμαρτιῶν», έχει διπλή ερμηνεία: Η
επικρατέστερη αναφέρεται στις αμαρτίες, που διέπραξε ή και πρόκειται να διαπράξει
ο παρεκτρεπόμενος αδελφός μας. Κατά την άλλη το «καλύψει»,
το συγχωρείν, δεν αναφέρεται μόνο στις αμαρτίες του παρεκτρεπομένου αδελφού, αλλά
και στις αμαρτίες του Χριστιανού, που ενδιαφέρεται και εργάζεται για την
επιστροφή του. Την άποψη τους αυτή ορισμένοι από τους ερμηνευτές τη στηρίζουν
στην Παύλειο έκφραση: «τοῦτο γὰρ ποιῶν, γράφει
προς τόν Τιμόθεο, καὶ σεαυτὸν σώσεις καὶ τοὺς ἀκούοντάς
σου» (Α' Τιμ. δ 16).
Το
συμφέρον μας λοιπόν το προσωπικό, η δική μας λύτρωση και σωτηρία μας,
επιβάλλουν άγρυπνο το ενδιαφέρον μας όχι μόνο για τον εαυτό μας, αλλά και για την
επιστροφή και σωτηρία των παρεκτρεπομένων και πλανεμένων αδελφών μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου