Ο Παύλος στη Βέροια (Πραξ.
ιζ’ 10-14 ).
Και
να που ο διωγμός έγινε αφορμή να ακουστεί αμέσως κατόπιν το κήρυγμα του
Ευαγγελίου στη Βέροια, την ωραία και ήσυχη Μακεδονική πόλη. Ο Παύλος με το
Σίλα πήγαν. στη συναγωγή και στην αγορά. Εδώ το κήρυγμα το άκουγαν με προσοχή
οι Εβραίοι. Δεν πίστεψαν, βέβαια, όλοι. Αλλά όλοι φέρθηκαν με ευγένεια στους Αποστόλους, σαν
πολιτισμένοι άνθρωποι, που σέβονται τους άλλους. Καμία κατηγορία, καμία
απρέπεια ή προσβλητική φράση.
Κάθε
μέρα τους άκουγαν, και ερευνούσαν τις Γραφές, για να δουν κατά πόσο
συμβιβάζεται το κήρυγμα του Ευαγγελίου με κείνα που είναι γραμμένα στην Π.
Διαθήκη. Και όλ’ αυτά χωρίς φιλονικίες, με μια
ευγένεια πραγματικά ανωτέρων ανθρώπων. Αυτή η ευγένεια έκανε ιδιαίτερη
εντύπωση στους Αποστόλους. Την θυμόνταν πάντοτε και τη
διηγήθηκαν στον ιερό Λουκά που την κατέγραψε στις Πράξεις: «ἦσαν
εὐγενέστεροι τῶν ἐν Θεσσαλονίκῃ» (ιζ'
11). Και έτσι έμεινε αλησμόνητη η ευγένειά τους. Οι Χριστιανοί όλων
των αιώνων που διαβάζουν τις Πράξεις, διδάσκονται ότι αυτή την αρετή, την
ευγένεια, πρέπει να την αποκτήσουν όλοι.
Είναι μεγάλο πράγμα να είμαστε ευγενείς απέναντι των άλλων. Οι
άνθρωποι συνήθως κρίνουν την αξία της πίστης από τη συμπεριφορά των Χριστιανών.
Ο Παύλος εμπνευσμένος από το Άγιο Πνεύμα, μάς παραγγέλλει «εὐχάριστοι
γίνεσθε» (Κολ. γ' 15). Και εννοεί ότι πρέπει με την ευγενή συμπεριφορά
μας να γινόμαστε σε όλους ευχάριστοι και οικοδομητικοί. Κυρίως στον Χριστιανό
ταιριάζει η ευγένεια. Έτσι εκπροσωπείται καλύτερα η πίστη. Έτσι ευλογείται
πιο πολύ η διάδοση της αλήθειας, έστω κι αν μερικοί τη μισούν και την πολεμούν.
Ο Χριστιανισμός όσο καταδιώκεται τόσο και εξαπλώνεται τόσο και οι
εργάτες του Ευαγγελίου ξεχύνονται σε διάφορες περιοχές, για να φέρουν κι εκεί
το φως της σωτηρίας. Κοιτάξτε τί έγινε με τον απόστολο Παύλο. Τον έδιωξαν από
τη Θεσσαλονίκη. Και το αποτέλεσμα είναι ότι ο Παύλος με το Σίλα πήγαν στη
Βέροια, όπου βρήκαν πολύ καλή υποδοχή. Οι κάτοικοι της Βεροίας άκουσαν με
ενδιαφέρον το κήρυγμα. Κι έτσι στη Βέροια ιδρύθηκε πολυάριθμη και ζωντανή
χριστιανική κοινότητα. Όλοι αυτοί και μάλιστα οι Εβραίοι «ἐδέξαντο
τὸν λόγον μετὰ πάσης προθυμίας, τὸ καθ' ἡμέραν ἀνακρίνοντες τὰς γραφὰς εἰ ἔχοι
ταῦτα οὕτω». Με κάθε προθυμία δέχτηκαν το κήρυγμα του Ευαγγελίου και μελετούσαν
την Παλαιά Διαθήκη, για να δουν ότι τα λόγια των προφητών πραγματοποιήθηκαν
πλήρως στη ζωή και το έργο του Χριστού.
Την ίδρυση όμως μιας τόσο ζωντανής Εκκλησίας την έμαθαν οι
Χριστομάχοι της Θεσσαλονίκης. Έμαθαν ότι και στη Βέροια είχε ριζώσει και
αναπτυχθεί η νέα πίστη! Μοχθηροί και πονηροί, καθώς ήταν, ξεκίνησαν και ήρθαν
στη Βέροια και άρχισαν να συκοφαντούν τον μεγάλο Απόστολο, να αναστατώνουν και
να ερεθίζουν τον όχλο εναντίον του.
Κίνδυνος βέβαια εκεί μεγάλος για τον Παύλο δεν υπήρχε. Αλλά οι
Χριστιανοί της Βέροιας έκριναν καλό, να φύγει ο Παύλος. Αλλά κι ο Παύλος το
ήθελε αυτό, γιατί είχε πόθο να μεταφέρει το κήρυγμα του και σε άλλες πόλεις.
Άφησε λοιπόν στη Βέροια τον Σίλα με τον Τιμόθεο για να οργανώσουν και να διδάξουν
πληρέστερα τη νεοσύστατη Εκκλησία και αυτός ξεκίνησε για την ονομαστή Αθήνα.
Πώς τα φέρνει αλήθεια ο Θεός! Εμείς πολλές φορές απορούμε και λέμε: Γιατί να
καταδιωχθούν οι πρώτοι Χριστιανοί; Γιατί και σήμερα σε πολλές χώρες και πόλεις
να καταδιώκονται οι Χριστιανοί; Την απάντηση τη δίνει ο Θεός. Με τους διωγμούς
αυτούς καταρτίζονται καλύτερα οι εργάτες του Ευαγγελίου, καταρτίζονται οι
ίδιοι οι Χριστιανοί και διαδίδεται ευρύτερα πίστη. Χριστιανισμός ίσον αγώνας
για το καλό και θρίαμβος του καλού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου