«Πιστεύω…»
Είναι
η σημαία των Ορθοδόξων Χριστιανών. Με αγώνες και θυσίες, μέσα σε διωγμούς και
μαρτύρια, την κράτησαν ψηλά και μάς την παρέδωσαν σαν την πολυτιμότερη
παρακαταθήκη. Έτσι όπως την συνέταξε η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος της Νικαίας
και την συμπλήρωσε η δευτέρα Οικουμενική Σύνοδος της Κωνσταντινουπόλεως, χωρίς
καμιά προσθήκη ή τροποποίηση.
Τα
12 άρθρα του είναι μια σύνοψη όλης της Ορθοδό-ξου Θεολογίας. Λέξεις μεστές,
γεμάτες νοήματα ιερά, από τις οποίες ούτε ένα γράμμα μπορείς να αφαιρέσεις ή να
προσθέσεις.
«Ουδέν
άλλον σύμβολον, είναι δι' ημάς τόσον τιμαλφές, ουδέν λαλεί μετά τόσης
ακριβείας περί πάσης κεφαλαιώδους σωστικής αληθείας... όσον το ιστορικώτατον
σύμβολον της Νικαίας, οι πατέρες της οποίας εξ Ανατολής και Δύσεως
συνελθόντες, ούτοι επί σοφία κομώντες, εκείνοι επί άγιότητι διαπρέποντες, οι
άλλοι τα στίγματα του Κυρίου εν τω σώματι βαστάζοντες διά τους προσφάτους
διωγμούς, συνεκρότουν κατά τό άλησμόνητον εκείνο έτος 325 μίαν νέαν
Πεντηκοστήν...» (Κων. Καλλίνικος).
Σχετικά
και ο αγ. Γρηγόριος Νύσσης γράφει: «Τῇ δὲ τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ ὁμολογία πάντα
συμπεριλαμβάνεται τὰ εὐσεβῆ καὶ σώζοντα ἡμᾶς νοήματα». Μέσα στην ομολογία
του αληθινού Θεού, συμπεριλαμβάνονται και όλες οι αλήθειες και τα θεία νοήματα,
που μάς οδηγούν στη σωτηρία.
Η
Εκκλησία μας τοποθέτησε την απαγγελία του Συμβόλου της Πίστεως σ' αυτή την ώρα
της θείας μυσταγωγίας, γιατί - εξηγούν οι ερμηνευτές - η ομολογία της πίστεως
είναι και ευχαριστήριος ομολογία έναντι των δωρεών, που απέρρευσαν από τη
θυσία του Κυρίου. Είναι η ανταπόκριση της αγάπης μας στην αγάπη Του. Απέναντι στα
θεία δώρα που δεχθήκαμε από τον Κύριο, τίποτα άλλο δεν μπορούμε να προσφέρουμε,
από το ν’ αναγνωρίζουμε τις ευεργεσίες του και να ομολογούμε την πιστότητα μας
στον Ευεργέτη, βεβαιώνει και ο ί. Χρυσόστομος.

Ο πλοίαρχος κατευθύνει
το πλοίο του βάσει του χάρτη, οι ορειβάτες χρησιμοποιούν οδηγούς, οι αρχιτέκτονες
ακολουθούν το αρχικό σχέδιο, οι ζωγράφοι ελέγχουν την κάθε πινελιά με το
πρότυπο τους... Εμείς; ελέγχουμε, βάσει του καταστατικού χάρτη, που μάς
προσφέρει η πίστη μας, την καθημερινή μας πορεία; Τότε μόνον η πίστη μας είναι
ενεργή και ζώσα. Γιατί «η αληθινή πίστις, σημειώνει ο Κων. Καλλίνικος, δεν
είναι μόνον ευώδες άνθος, άλλα και εύχυμος καρπός». Τελικά, ζω το πιστεύω
μου, θα πει ζει ο Χριστός μέσα μου. Και τότε, όταν το «πιστεύω» γίνεται βίωμα,
υπογράφεται η εγκυρότητά του.
Ας
μη το ξεχνάμε οι Ορθόδοξοι, σ' όποια γωνιά της γης κι αν βρισκόμαστε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου